hissro سوریه بین آرواره های نصیری ها و انقلابیون - شبكة الإسلام العتيق

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

موقف العقلانيين من سنة الرسول صلى الله عليه وسلم

سوریه بین آرواره های نصیری ها و انقلابیون

table_sun_
عرض المقال
 
سوریه بین آرواره های نصیری ها و انقلابیون
330 زائر
04-01-2017 11:50
دکتر عبدالعزیز ریس

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

أما بعد:

الله شیطان را بکشد، که خونهای اهل سنت را بی ارزش کرده و آن‌ها را ذلیل کرده و این ذلت را با لباس عزت و کرامت و آزادی و دفاع از حقوق پوشانده است. چه بسیارند کسانی که فریب شیطان و مکر شیطان را خورده‌اند و هیچ کسی نیست که فریب نخورده باشد جز آن کس که الله او را در امان داشته است. الله تعالی از زبان شیطان، می‌فرماید: (قَالَ فَبِعِزَّتِک لَأُغْوِینَّهُمْ أَجْمَعِینَ. إِلَّا عِبَادَک مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ) { شیطان گفت: قسم به عزتت که همهٔ آن‌ها را فریب خواهم داد به جز بندگان مخلصت } و درجایی دیگر: (قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَیتَنِی لَأُزَینَنَّ لَهُمْ فِی الْأَرْضِ وَلَأُغْوِینَّهُمْ أَجْمَعِینَ. إِلَّا عِبَادَک مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ) { گفت پروردگارا به سبب آنکه مرا گمراه ساختی من [هم گناهانشان را] در زمین برایشان می‌آرایم و همه را گمراه خواهم ساخت. به جز بندگان مخلصت (که مرا راهی بر آنان نیست) }

یکی از راه‌های شیطان تغییر اسم باطل به اسمی است که شرع پسند است و بالعکس. مثلاً اسم شرک را به تعظیم صالحان تغییر دادن و توحید را بی احترامی به آن‌ها تلقی کردن. این طریق را کافران و دشمنان دین در پیش گرفته و اسم نابود کردن ثروت‌های مسلمانان و فاسد کردن دینشان را گذاشته‌اند: استعمار.

بر مؤمن عاقل واجب است که از مکرهای شیطان بر حذر باشد. الله تعالی می‌فرماید: (وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیطَانِ إِنَّهُ لَکمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ )، یعنی: ) قدم‌های شیطان را پیروی نکنید، زیرا او دشمن آشکار شماست.

یکی دیگر از حیله‌ها و مکرهای شیطان این است که با همکاری شیاطین انسی، ملت‌ها را به بهانه کسب عزت و آزادی و پس گرفتن حقوق غصب شده‌شان، وادار به قیام و تظاهرات بر علیه حاکمانشان می‌کنند که قبلاً در مقاله‌ای بنام (کشف شبهات مجوزی المظاهرات) حرام بودن تظاهرات بیان شد.

http://islamancient.com/play.php?catsmktba=3073

و نیز در درسی صوتی با عنوان: (المظاهرات فی میزان الشرع)

http://islamancient.com/play.php?catsmktba=922

این تظاهرات شرعاً جایز نیست و به جز در مواردی نادر، چیز مطلوبی از آن حاصل نمی‌شود و چیزی که به ندرت ممکن است اتفاق بیفتد، حکمی در شرع ندارد و همین امر نادر، بسیاری اوقات نتیجهٔ آن از لحاظ شرعی مفاسدی بزرگ است.

چیزی که تظاهر کنندگان را به این کار واداشته است، طلب برخی حقوق است. اما با این تظاهرات حقوق بزرگتری مانند خون‌ها و اموال و نوامیس را پایمال می‌کنند و در آن صورت حقوقی مانند مال و آزادی چه ارزشی دارند وقتی که حرمت ناموس پایمال شود و پدران و فرزندان و دوستان از بین بروند؟

در مصر در ایامی که تظاهرات بود و بعد از آن، چه قدر خونها که ریخته شد و چه قدر اموالی که از بین رفت و چقدر حرمت‌ها که هتک شد که رسانه‌های صوتی و تصویری پر از اخبار آن بود و افراد مورد اعتماد به آن گواهی می‌دادند. این چیز عجیبی نیست، بلکه انتظارش می‌رفت که چنین حوادثی اتفاق افتد. اگر غیر از این گفته می‌شد عجیب بود. زیرا چطور ممکن است مردمی که در درجه‌های مختلفی از دیانت و عقل و سرشت هستند، بدون حکومت و بدون نیروهای امنیتی، منضبط و منظم باشند، انسان ذاتاً ظالم و جاهل است و الله تعالی در این باره می‌فرماید: (إِنَّهُ کانَ ظَلُومًا جَهُولًا) (یقیناً «انسان» بسیار ظالم و جاهل است).

مشاهدهٔ دزدی‌ها و تجاوز به ناموس و قتل در کشورهایی که حکومت‌های قوی دارند و نیروهای امنیتی‌شان همه جا هستند، تأیید کنندهٔ حرف ماست. پس زمانی که نیروهای امنیتی وجود نداشته باشند چه خواهد شد؟

وای بر کسانی که سعی می‌کنند حقایق را بر مصر – که الله با سنت نصرتش کند – مخفی کنند و اکثرشان نیز این حَرَکی ها و انقلابی‌ها هستند و سلمان عوده و بوقش عبدالوهاب طریری از آن جمله‌اند، که مقاله‌ای دارد به‌عنوان: الثورة فی مصر قالت.

همچنین اتفاقاتی که الان در لیبی و یمن رخ می‌دهد، بزرگ‌ترین شاهد و آشکارترین دلیل بر این است که این تظاهرات نه اینکه حقوق را بر نمی‌گرداند، بلکه آن را بیشتر ضایع می‌کند و مفاسدش بسیار بسیار بیشتر از مصالحش است، بخصوص که بسیاری از مصالحی که به دنبال آن هستند چیزی جز توهّم نیست.

از هر مؤمن عاقلی بپرسید: کدام را بیشتر دوست دارد، اینکه فقیر زندگی کند یا اینکه همسر یا خواهر یا مادرش هتک حرمت شوند؟

از هر مؤمن عاقلی بپرسید: کدام را بیشتر دوست دارد، اینکه فقیر زندگی کند یا اینکه خون فرزند و پدر و برادرش ریخته شود؟

تعجب من از آن بی پرواهایی است که جهل و حماقت آن‌ها به جایی رسیده که آنچه در سوریه و لیبی رخ می‌دهد را جهاد می‌نامند در حالی که آن‌ها قدرتی برای مواجه شدن با حاکمانشان ندارند؛ بدین خاطر است که می‌بینیم چقدر خونها در لیبی ریخته شده و چقدر نوامیس مردم هتک حرمت شدند و خانه‌ها خراب و امنیت بر هم خورده است. چقدر در سوریه خونها ریخته شده و امنیت از بین رفته است.

ای مسلمانان عاقل: کدام یک دارای ضعف بیشتری هستند؟ حال مسلمانان در لیبی و سوریه مقابل حاکمانشان، یا حال رسول الله صلی الله علیه وسلم و صحابه در مکه و در مقابل کفار قریش؟

اسلحه‌ها و نیروهایی که در دست حکومت‌هاست، مردم ندارند. به همین خاطر ضعف آن‌ها به مراتب بسیار بیشتر از ضعفی است که مسلمانان در مکه داشتند. به دست آمدن برخی نتایج یا استمرار مقاومت در مقابل حاکمان، شما را نفریبد. زیرا شریعت به این امر توجهی نکرده است؛ به همین خاطر است که رسول الله صلی الله علیه وسلم در مکه دستور نداد که با کفار قریش مقابله شود با اینکه می‌توانست با قتل ناگهانی بزرگان قریش مثل ابوجهل و ابولهب، آن‌ها را در شوک قرار دهد.

سبب اینکه شریعت به این نتایج التفاتی نمی‌کند، خسارت‌های عظیمی است که در مقابل آن حاصل می‌شود. خساراتی که شامل قتل انسان‌های بی گناه و تجاوز به نوامیس و از بین رفتن اموال و بلکه حتی ادیان می‌شود. حتی کسی نمی‌داند بعد از این قضایا، چه کسی زمام امور را به دست خواهد گرفت.

شریعت پاک و کامل اسلام برجلب و تکمیل مصالح و دور کردن و تقلیل مفاسد استوار است. این مسئله‌ای است که حماسه گرایان و حرَکی هایی که خون مسلمانان برایشان – از قصد یا غیر قصد - بی ارزش است، در آن تعقل نمی‌کنند.

مثال آن یوسف الأحمد است که بر طبل تظاهرات در سوریه می‌کوبید و بعد از او عدنان عرعور به دنبالش همینکار را کرد. بعد چنان برای مردم نمایاندند که این کار جهاد است وبه این طریق سوری‌های مسکین را فریب دادند.

جهاد شرعی با ضعف همراه نیست (همراه با قوّت است). به همین خاطر چنان که علمای محقق بیان کرده‌اند، نه الله و نه رسولش جهاد را در مکه تشریع نکردند که قسمتی از سخنان این علما را در کتابم (مهمات فی الجهاد) نقل کرده‌ام.

برای مسلمان شایسته نیست که به اشخاص بی پروا و بی فکری مانند یوسف الأحمد که مسلک عبدالله بن سبأ را – به عمد یا از روی نادانی – نسبت به دولت توحید و سنت می‌پیماید التفات نمود که آتش فتنه و انقلاب را مشتعل می‌کند همانطور که عبدالله بن سبأ آن را بر علیه عثمان رضی الله عنه مشتعل کرد وقتی که گفت: دل‌های مردم را به‌وسیله امر به معروف و نهی از منکر و برشمردن عیوب والیان به خود متمایل کنید.

برادرمان عبدالله القحطانی در مقاله‌ای با عنوان: (تسلیط الأضواء الشرعیة علی رسائل د. یوسف الأحمد الخطابیة) بر او رد داده است.

http://islamancient.com/articles,item,734.html

پس، ای کسانی که آتش فتنه را در سوریه و یمن و جاهای دیگر روشن می‌کنید، از الله بترسید، زیرا خون مسلمانان نزد الله بسیار با ارزش است و فردا در موردش سؤال خواهید شد.

به برادران سوریه‌ای خود – که الله جان و ناموس و مالشان را حفظ کند – وصیت می‌کنم:

اول: به عملکرد رسول الله صلی الله علیه وسلم در مکه که همان صبر و عدم رویارویی با دشمن است ملتزم باشید. زیرا دشمن قوی‌تر است و وارد جنگ شدن با او خسارت‌هایی دارد که از منافعش بیشتر و مفاسدش از مصالحش بیشتر است. دین بر مبنای جلب و تکمیل مصالح. و دور کردن و تقلیل مفاسد استوار است. امام بخاری رحمه الله از خباب بن ارت رضی الله عنه روایت کرده که گفت:

(شَکوْنَا إِلَی رَسُولِ اللَّهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَسَلَّمَ، وَهُوَ مُتَوَسِّدٌ بُرْدَةً لَهُ فِی ظِلِّ الکعْبَةِ، قُلْنَا لَهُ: أَلاَ تَسْتَنْصِرُ لَنَا، أَلاَ تَدْعُو اللَّهَ لَنَا؟ قَالَ: «کانَ الرَّجُلُ فِیمَنْ قَبْلَکمْ یحْفَرُ لَهُ فِی الأَرْضِ، فَیجْعَلُ فِیهِ، فَیجَاءُ بِالْمِنْشَارِ فَیوضَعُ عَلَی رَأْسِهِ فَیشَقُّ بِاثْنَتَینِ، وَمَا یصُدُّهُ ذَلِک عَنْ دِینِهِ، وَیمْشَطُ بِأَمْشَاطِ الحَدِیدِ مَا دُونَ لَحْمِهِ مِنْ عَظْمٍ أَوْ عَصَبٍ، وَمَا یصُدُّهُ ذَلِک عَنْ دِینِهِ، وَاللَّهِ لَیتِمَّنَّ هَذَا الأَمْرَ، حَتَّی یسِیرَ الرَّاکبُ مِنْ صَنْعَاءَ إِلَی حَضْرَمَوْتَ، لاَ یخَافُ إِلَّا اللَّهَ، أَوِ الذِّئْبَ عَلَی غَنَمِهِ، وَلَکنَّکمْ تَسْتَعْجِلُونَ)

به رسول الله صلی الله علیه وسلم شکایت بردیم در حالیکه ایشان ردای خود را تکیه گاه خود کرده و در سایه کعبه نشسته بود. گفتیم یا رسول الله، آیا برای ما طلب نصرت نمی‌کنی؟ آیا برای ما الله را فرا نمی‌خوانی؟ فرمود: «قبل از شما کسانی بودند که برایش حفره‌ای در زمین کنده می‌شد و سپس در آن حفره قرارش می‌دادند. اره می‌آوردند و بر فرق سرش گذاشته، او را به دو قسمت تقسیم می‌کردند ولی او از دینش بر نمی‌گشت. با شانه‌هایی که دندانه‌های آهنین داشتند گوشتشان را از استخوان و پِی جدا می‌کردند و این باعث نمی‌شد او از دینش برگردد. قسم به الله که این امر (یعنی اسلام) به آخر می‌رسد تا جایی که سواره از صنعاء تا حضرموت می‌رود و خوفی ندارد جز از الله و از اینکه گرگ، گوسفندانش را بخورد، لکن شما عجله می‌کنید ).

و به سخن هیچ کس توجه نکنید مادامی که مخالف روش رسول الله صلی الله علیه وسلم سخن می‌گوید. هر که می‌خواهد باشد.

مسئله دیگری که باعث ضعف شما و قدرت دشمن نصیریتان می‌شود، کمک نظامی رافضه به اوست. چه ایرانی‌ها و چه عرب‌های لبنای – حزب اللات که به دروغ خود را حزب الله می‌نامد – و جنگشان با اهل سنت، جنگ دینی است.

از شما خواهشمندم که از بی پروایی پرهیز کنید و امور را با عقل‌هایتان بسنجید نه با احساسات.

دوم: این تظاهرات را که شرعاً حرام است و علمایمان امام عبدالعزیز بن باز و امام محمد ناصر الدین البانی و امام محمد بن صالح العثیمین رحمهم الله به حرمتش فتوا داده‌اند رها کنید. زیرا عقوبت‌هایی که از طرف الله است با گناه برداشته نمی‌شود، بلکه با توبه و ذلت در مقابل (اوامر) الله، برداشته می‌شود. شیخ الاسلام ابن تیمیه رحمه الله در منهاج السنة ج 4 ص 315 می‌گوید:

(کانَ الْحَسَنُ الْبَصْرِی یقُولُ: إِنَّ الْحَجَّاجَ عَذَابُ اللَّهِ، فَلَا تَدْفَعُوا عَذَابَ اللَّهِ بِأَیدِیکمْ، وَلَکنْ عَلَیکمْ بِالِاسْتِکانَةِ وَالتَّضَرُّعِ، فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَی یقُولُ: {وَلَقَدْ أَخَذْنَاهُمْ بِالْعَذَابِ فَمَا اسْتَکانُوا لِرَبِّهِمْ وَمَا یتَضَرَّعُونَ} [سُورَةُ الْمُؤْمِنُونَ: 76] وَکانَ طَلْقُ بْنُ حَبِیبٍ یقُولُ: اتَّقَوُا الْفِتْنَةَ بِالتَّقْوَی).

(حسن بصری رحمه الله می‌گفت: حجاج (بن یوسف)، عذابِ الله است. عذاب الله را با دست کنار نزنید. لکن بر شماست ذلت و تضرع (در پیشگاه الله)، زیرا الله تعالی می‌فرماید: «و به راستی ایشان را به عذاب گرفتار کردیم [اما] نسبت به پروردگارشان فروتنی نکردند و به زاری درنیامدند».

و طلق بن حبیب می‌گفت: در مقابل فتنه، از تقوا برای خود سپر بگیرید ).

سوم: به توحید بازگردید و از شرک اکبر مثل ذبح برای غیر الله و غلو در اولیاء و به فریاد خواندنشان و طلب مدد از آن‌ها پرهیز کنید. زیرا شرک بزرگترین گناه است. (إِنَّ اللَّهَ لَا یغْفِرُ أَنْ یشْرَک بِهِ وَیغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِک لِمَنْ یشَاءُ) یعنی: ( الله شرک را نمی‌بخشد و پایینتر از آن را برای هر کس بخواهد می‌بخشد ).

و می‌فرماید: (إِنَّهُ مَنْ یشْرِک بِاللَّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَیهِ الْجَنَّةَ وَمَأْوَاهُ النَّارُ وَمَا لِلظَّالِمِینَ مِنْ أَنْصَارٍ) یعنی: ( یقیناً هر کس به الله شرک بورزد، الله بهشت را بر او حرام کرده و جایگاهش آتش خواهد بود و ظالمان را هیچ یاریگری نیست ).

چقدر ضریح‌های پر زرق و برق در کشور سوریه – الله با توحید و سنت عزتش دهد – زیاد است و شیوع تصوف غالی چشمگیر است و این تصوف به‌صورت کلی بین تصوف شرکی و بدعی است و از این سخن منظورم این نیست که همهٔ سوریها به این اعمال حرام آلوده هستند. اما این اعمال در سوریه شایع است همانطور که در دیگر کشورها هم شایع است.

چهارم: شنیع‌ترین معصیتی که در سوریه منتشر است، سب (دشنام دادن) الله سبحانه و تعالی است و این برای سوریه مسئلهٔ تأسف آوری است.

ای اهل شام، ای اهل سرزمین مبارک، دینتان کجاست؟ عقلتان کجاست که به سب الله سبحانه الله و تعالی اُلفت گرفته‌اید؟ آیا نمی‌دانید کسی که الله را فحش می‌دهد کافر و مرتد است و از ابوجهل و ابولهب کافرتر است؟ الله تعالی می‌فرماید: (قُلْ أَبِاللَّهِ وَآیاتِهِ وَرَسُولِهِ کنْتُمْ تَسْتَهْزِئُون لَا تَعْتَذِرُوا قَدْ کفَرْتُمْ بَعْدَ إِیمَانِکمْ) یعنی: (بگو آیا الله و رسول و آیات او را مسخره می‌کنید؟ عذر نیاورید. یقیناً بعد از اینکه ایمان آورده بودید، کافر شدید).

از جمله چیزهایی که علمای مذاهب اربعه و دیگر علما، بر آن اجماع دارند این است که دشنام دهنده به الله، کافر و مرتد است چنانکه قاضی عیاض در کتابش الشفا و امام اسحاق بن راهویه و امام ابن تیمیه در الصارم المسلول و سحنون که از علمای مالکیه است گفته‌اند.

ای اهل شام، به الله برگردید و با دشنام ندادن به الله، او را پاک و منزه بدانید و از وارد کردن نقص در الله، به‌وسیله شرک اجتناب کنید. زیرا برپا داشتن توحید، سبب عزت دنیا و آخرت است. الله تعالی می‌فرماید: (وعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَیمَکنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَی لَهُمْ وَلَیبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یعْبُدُونَنِی لَا یشْرِکونَ بِی شَیئًا) یعنی: (خدا به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده‌اند وعده داده است که حتماً آنان را در این سرزمین خلافت خواهد داد همان گونه که کسانی را که پیش از آنان بودند خلیفهٔ (مردمان قبل از خود) قرار داد و آن دینی را که برایشان پسندیده است به سودشان مستقر کند و بیمشان را به ایمنی مبدل گرداند [تا] مرا عبادت کنند و چیزی را با من شریک نگردانند). و می‌فرماید: (الَّذِینَ آمَنُوا وَلَمْ یلْبِسُوا إِیمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولَئِک لَهُمُ الْأَمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ) یعنی: (کسانی که ایمان آوردند و ایمانشان را با شرک نیالودند، امنیت برای آنهاست و آنهاست که هدایت یافتگانند).

و در این فرمودهٔ الله تعالی بسیار تأمل کنید: ) وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا قَرْیةً کانَتْ آمِنَةً مُطْمَئِنَّةً یأْتِیهَا رزق‌ها رَغَدًا مِنْ کلِّ مَکانٍ فَکفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللَّهِ فَأَذَاقَهَا اللَّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ بِمَا کانُوا یصْنَعُونَ ) یعنی: (و خدا شهری را مثل زده است که درامن و امان بود (و) روزیش از هر سو فراوان می‌رسید سپس (مردمانش نعمتهای خدا را ناسپاسی کردند و خدا هم به سزای آنچه انجام می‌دادند طعم گرسنگی و هراس را به آن‌ها چشانید). ممکن است کسی بگوید: اگر الان از تظاهرات دست بکشند بدتر است. چون دشمن بر آن‌ها حمله کرده و آن‌ها را می‌کشد. چه تظاهرات بکنند و چه دست از تظاهرات بکشند، ضرر متوجه آنهاست.

جواب این سخن از چند وجه داده می‌شود:

اول: زمانی که مشخص شد این تظاهرات حرام است و حرمت آن افزوده می‌شود هنگامی که ضعفا در مقابل زورمندان قرار گرفته‌اند. در این صورت ترک آن و توبه از آن واجب و سبب نزدیکی به الله است. انسان در حالی بمیرد و یا دچار مصیبت شود که توبه کرده باشد بهتر از این است که نجات یابد و گناهکار باشد.

دوم: ادامهٔ تظاهرات جز بدتر کردن اوضاع چیزی را حاصل نمی‌کند. چون تظاهر کنندگان بیشتر شده و به خاطر برادرانشان که کشته می‌شوند آتشی وداغ تر می‌شوند. بر خلاف زمانی که دست از تظاهرات بکشند (که باعث فروکش شدن آتش جنگ می‌شود).

سوم: از رحمت و فضل الله این گمان حاصل می‌شود که کسانی را که دست از تظاهرات بکشند مورد لطف خود قرار دهد. زیرا چیزی که در شرع مقرر شده این است که طاعت الله باعث خیر دنیا و آخرت می‌شود. الله تعالی می‌فرماید: (وَأَلَّوِ اسْتَقَامُوا عَلَی الطَّرِیقَةِ لَأَسْقَینَاهُمْ مَاءً غَدَقًا) یعنی: ( و اگر [مردم] در راه درست پایداری ورزند قطعاً آب گوارایی بدیشان نوشانیم ).

در آخر:

این حوادث، جهل حزبی‌ها و حَرَکی ها را هم به شرع و هم به واقعیت نشان داد. در حوادثی که در تونس اتفاق افتاد (انقلاب تونس)، آن‌ها آن را تأیید و نصرت کردند با اینکه انقلاب تونس اصلاً دینی نبود؛ به همین سبب گروهی از آن‌ها بعداً تظاهرات کردند که حکم نباید بر اساس اسلام باشد. و این تظاهرات در خود اموری دارد که قطعاً حرام است: مثل قتل. بلکه اصلاً ذات تظاهرات حرام است و ملت قدرتی برای رویارویی با حکومت فاجر ندارند، و به این خاطر حرام است: زیرا اینکار یعنی خود را به هلاکت انداختن. لکن الله سبحانه و تعالی به خاطر خیانت‌هایی که از برخی مقامات بالا در حکومت تونس به انجام رسید، مردم را از قتل و کشتار در امان داشت.

در وقایع مصر، حزبی‌ها و حَرَکی ها تظاهرات را تأیید کردند در صورتی که سبب آن دنیوی بود نه دینی، و تظاهرات به ذات خود حرام است چه برسد به اینکه خروج، که حرام است نیز به آن اضافه شود. مردم نیز قدرتی در مواجهه با حکومتشان نداشتند و این یعنی انداختن خود در ورطهٔ هلاکت. اما اگر الله رحم نکرده بود و حال جسمی حاکمشان وخیم نبود و ارتش نیز با مردم تعاطف نداشتند چیزی غیر از این می‌شد.

سپس بعد از اینکه حاکمشان از قدرت کناره گیری کرد، به دنبال کسی می‌گشتند که مسلمان باشد و در نتیجه دولت اسلامی باشد. به دنبال آن، نصاری که همان اقباط مصر هستند تقویت شده و امینت دچار ضعف شد تا جایی که احزاب بدعی ظاهر شدند که بعضی از آن‌ها جزء افراطی‌های تکفیری بودند و فعالیت‌های بدعی شان را شروع کردند. بلکه کار به جایی رسید که فاسقان بر دختران و اموال مسلط شدند و اینها جدای از آن بی گناهانی است که هنگام تظاهرات بین متظاهرین و نیروهای امنیتی کشته شدند.

در حوادث لیبی، وقایع خونباری رخ داد. تجاوزهایی فجیع از جانب جیره خواران بر نوامیس شد. ساختمان‌ها و خانه‌های بسیاری خراب شدند و در پی آن صلیبی‌ها برای تقسیم شیرینی لیبی و به تاراج بردن ثروت‌هایش با هم مسابقه گذاشتند در حالی که حزبی‌های حَرَکی که به شرع و واقع جاهل هستند این انقلاب‌ها را مبارک می‌دانستند.

بیشترین کسی که مدعی مبارک بودن این انقلاب‌هاست جیره خواری بنام یوسف القرضاویست – علیه من الله ما یستحق -. او کسی است که تظاهرات را در سرزمین‌های مسلمان مبارک می‌داند.

در حوادث یمن این حرکی ها و حزبی‌های یمن و غیره که اخوان المسلمین در مقدمهٔ آن بودند بر طبل انقلاب می‌کوبیدند که عبدالمجید الزندانی در رأس آن بود. و الله می‌داند که چقدر انسان‌ها کشته شدند و چقدر امنیت متزلزل و از بین رفت.

شما را به الله قسم، آیا در اثر این تظاهرات و اعمال خرابکارانه، کمونیست‌ها و رافضه تقویت شدند یا سیادت در دست اهل سنت باقی ماند؟

و هر با انصافی می‌داند که این وقایع، بازی کردن (با دین مردم توسط) حَرَکی ها و کم عقلی و کم علمی‌شان و فقه واقعی را که مدعی آن هستند و ضعف دینی‌شان را بیان کرد و مشخص کرد که آن‌ها از جهات مشکوکی تغذیه می‌شوند.

من از این حزبی‌ها و حَرَکی هایی که مردم را به این تظاهرات و انقلاب‌ها تشویق و تشجیع کرده و در خون‌هایی که ریخته شده شریک هستند و قبلاً اسم عده‌ای از آن‌ها ذکر شد می‌پرسم: چطور زندگی به کامشان است و وجدانشان آسوده و خوشحال‌اند؟ نقش مجرمانه شبکه الجزیرهٔ اخوانی از آن جمله است و نیز نقش شبکهٔ حزبی نفرت برانگیز المجد را فراموش نمی‌کنم که سم را به عسل آغشته می‌کند (یعنی فساد را همراه با خوبی نشر می‌دهد). خصوصاً نقشی که دو خبرنگار مفتون آن فهد السنیدی و محمد المقرن ایفا می‌کنند.

از الله می‌خواهم شر را از کشور سوریه و همهٔ کشورهای مسلمان رفع کند و سرزمینشان و سرزمین عراق و فلسطین و الجزایر و جمیع سرزمین‌های مسلمانان را از شرک به الله و دشنام به او و از شر هر کینه‌توزی پاک گرداند.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

عبدالعزیز بن ریس الریس

سرپرست سایت الإسلام العتیق

26 / 4 / 1432 هـ

(1390/01/11) ش

(31/03/2011) م

   طباعة 
0 صوت
 
 
table_sun_
التعليقات : تعليق
 
« إضافة تعليق »
اضافة تعليق
اسمك

/500
تعليقك
8 + 9 = أدخل الكود
 
 
table_sun_
روابط ذات صلة
 
روابط ذات صلة
المقال السابقة
المقالات المتشابهة المقال التالية
 
 
table_sun_
جديد المقالات
 
جديد المقالات
رد بر حرکی ها، باعث وحدت و تقویت صف مسلمین است - مقالات منبر المشرف باللغة الفارسية
دهه ی ذی الحجة، پر فضیلت ترین روزهای سال - مقالات منبر المشرف باللغة الفارسية
بین اخوان المسلمین و حوثی ها - مقالات منبر المشرف باللغة الفارسية
 
 
البحث
بحث في:
البحث في
زوار الاسلام العتيق
احصائيات الموقع
لهذا اليوم : 32052
بالامس : 39766
لهذا الأسبوع : 32019
لهذا الشهر : 838787
لهذه السنة : 14564034
منذ البدء : 152405869
تاريخ بدء الإحصائيات: 9-10-2012 م
زوار موقع التيوب

اليوم :  146769
الامس :  328027
الاسبوع :  1408011
الشهر :  5585697
من البدء :  30478192
يوتيوب الاسلام العتيق
مجموع زوار الموقعين

لهذا اليوم : 178822
الامس : 367793
الاسبوع: 1440031
الشهر : 6424485
من البداية: 182884062
القائمة البريدية

أدخل بريدك الالكتروني لتصلك آخر اخبارنا
يتصفح الموقع الآن
انت الزائر :2240616
[يتصفح الموقع حالياً ] 248
الاعضاء :0الزوار :248
تفاصيل الموجودين